88-latek stracił 1.5 miliona złotych! Dał się zwieść oszustowi!

411-273768.jpg

Dolnośląscy policjanci przyjęli zawiadomienie od poszkodowanego mieszkańca województwa dotyczące oszustwa. Okazało się, że w wyniku działania przestępców podających się w rozmowie telefonicznej za policjantów, 88-latek stracił gromadzone przez całe swoje życie pieniądze w niebagatelnej kwocie 1,5 miliona złotych. Policjanci apelują do wszystkich Dolnoślązaków o systematyczne prowadzenia rozmów z seniorami w rodzinie o możliwym zagrożeniu ze strony oszustów. Wspólnie zadbajmy o to, by jesień życia członków naszych rodzin przebiegała w spokoju i bezpieczeństwie.

Z pokrzywdzonym 88-latkiem skontaktował się mężczyzna, który podawał się za policjanta. Oszust przekonał ofiarę, że pieniądze zgromadzone na koncie bankowym są zagrożone i aby ich nie stracić, należy podjąć określone działania. Pod pozorem ochrony konta, fałszywy policjant nakłonił seniora do wypłacania pieniędzy z konta, a następnie przekazania ich w ręce innej osoby. Działanie to miało rzekomo służyć do zabezpieczenia środków. Niestety, okazało się, że 88-latek w rezultacie stracił 1,5 miliona złotych.

Oszuści przez cały czas utrzymywali kontakt telefoniczny z ofiarą, wzmacniając iluzję autentyczności sytuacji i manipulując emocjami pokrzywdzonego. W związku z tą sprawą, przedstawiamy kilka ważnych ostrzeżeń:

Bądź czujny na podejrzane wiadomości: Oszuści często wysyłają wiadomości SMS lub e-mail, podszywając się pod banki lub inne instytucje finansowe. Nie reaguj pochopnie na takie wiadomości, zwłaszcza jeśli proszą o podanie danych osobowych lub finansowych.
Weryfikuj tożsamość rozmówcy: Jeśli otrzymasz telefon od rzekomego pracownika banku, nie podejmuj żadnych działań bez uprzedniej weryfikacji jego tożsamości. Zakończ rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem, używając oficjalnych numerów telefonów dostępnych na stronie internetowej banku.
Nie podawaj kodów BLIK przez telefon: Banki nigdy nie proszą o podanie kodów BLIK, numerów PIN, ani innych danych uwierzytelniających przez telefon. Jeśli ktoś prosi Cię o takie informacje, to z pewnością jest to oszustwo.
Nie podejmuj działań finansowych pod presją: Oszuści często wykorzystują techniki manipulacji, aby wywołać strach i zmusić ofiarę do szybkiego działania. Pamiętaj, że banki nigdy nie będą wymagać od Ciebie natychmiastowego podjęcia decyzji finansowych.
Zgłaszaj podejrzane sytuacje: Jeśli masz podejrzenia, że mogłeś paść ofiarą oszustwa, natychmiast skontaktuj się z bankiem i zgłoś sprawę na Policję. Im szybciej zareagujesz, tym większa szansa na zminimalizowanie strat.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Przypominamy, że oszuści stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby wyłudzić pieniądze. Edukacja i świadomość zagrożeń to najlepsze narzędzia w walce z oszustwami.

ŹRÓDŁO:
asp. szt. Łukasz Dutkowiak
Sekcja Prasowa KWP we Wrocławiu

2 thoughts on “88-latek stracił 1.5 miliona złotych! Dał się zwieść oszustowi!

  1. A ponoć seniorzy są biedni.

    Swoją drogą ciekawe jest jak oszuści typują swoje przyszłe ofiary… muszą mieć jakąś metodę Przecież wielu seniorów nie ma majątku.

  2. Wychodzi na to, że czym starszy tym głupszy! Tyle się o tym mówi, a są debile, które w głupi sposób dają się oszukać! Jak głupim trzeba być, aby powiesić pół miliona w reklamówce na płocie i jeszcze dać dostępy do rachunku bankowego?! Nie żal mi takich idiotów!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *