Camerata Sudecka to nowy projekt muzyków orkiestry symfonicznej Filharmonii Sudeckiej, którzy proponują słuchaczom interesujące kompozycje pisane na kameralne składy. Tym razem czeka nas koncert bardzo różnorodnej muzyki – od romantyzmu przez dwudziestowieczną ekspresję aż po współczesny minimalizm. Formuła bliskiego kontaktu z muzykami (wszyscy spotykamy się na scenie), swobodna atmosfera relaksu i muzycznej pasji jest gwarancją intensywnych przeżyć. Serdecznie zapraszamy. Przypominamy – wynagrodzeniem muzyków są wpływy z biletów.
Max Bruch pozostaje w pamięci słuchaczy sal koncertowych jako kompozytor Koncertu skrzypcowego g-moll op. 26 (1866). Kameralistyka, mniej znana zachowuje, tak jak cała twórczość kompozytora, na przekór dwudziestowiecznemu modernizmowi i osiągnięciom Schonberga i Strawińskiego umiłowanie do tradycji romantycznej. Octet na czworo skrzypiec, dwie altówki, wiolonczelę i kontrabas powstał u schyłku życia kompozytora na bazie wcześniej skomponowanego kwintetu.
Dwa utwory na oktet smyczkowy Dymitra Szostakowicza Preludium d-moll i Scherzo g-moll, op. 11 (1924–1925) napisał niespełna dziewiętnastoletni twórca, jeszcze uczeń petersburskiego konserwatorium. Kontrasty wyrazowe – bezpośrednio po sobie następujące fragmenty dramatyczne z ujmująco lirycznymi, polirytmia i bogactwo inwencji melodycznej, intuicja i odkrywczość instrumentacyjna – składają się na geniusz muzyczny bodaj największego kompozytora dwudziestego wieku.
Paul Trapkus to współczesny, amerykański kompozytor, skrzypek i pedagog młodego pokolenia. Obecnie wykładowca w Silver Creek High School jest także aktywnym animatorem życia muzycznego Longmont, Colorado USA. Studiował kompozycję u Paula Schoenfielda i Daniela Thomasa Davisa. Jego kompozycje, szczególnie udostępnione w domenie publicznej imslp Petrucci Music Library Sounds I-IV wykazują inspirację minimalizmem.
Wystąpią:
Tomasz Kulisiewicz, Renata Pawelec, Lucyna Sarnicka, Anna Hajok – skrzypce
Agnieszka Szlędak, Zofia Kowalczyk – altówki
Bożena Papała – wiolonczela
Tomasz Borski – kontrabas