Dzięki dotacji w wysokości 150 tys. zł trzy gminne placówki oświatowe w: Lutomi Dolnej, Mokrzeszowie i Pszennie zyskały nowoczesny sprzęt komputerowy. Tablice multimedialne, laptopy, tablety, urządzenia wielofunkcyjne, klocki LEGO do programowania, platformy edukacyjne z zasobami do wszystkich przedmiotów podnoszą kluczowe kompetencje uczniów i są ogromnym wsparciem dla nauczycieli. Lekcje poprowadzone przy użyciu multimedialnego sprzętu dają nam nieograniczone możliwości – mówią uczniowie gminnych szkół, którzy mieli okazję skorzystać z nowoczesnego sprzętu.
Projekt „Równe szanse w Gminie Świdnica”, współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, którego celem jest podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy, oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Łącznie do 3 szkół biorących udział w projekcie trafiło ogółem:
- 5 szt. tablic multimedialnych z projektorami,
- 15 szt. laptopów,
- 1 kserokopiarka,
- 4 urządzenia wielofunkcyjne,
- 16 tabletów,
- 8 zestawów klocków lego do nauki programowania,
- pomoce dydaktyczne do nauk matematyczno-przyrodniczych, gry edukacyjne i łamigłówki, plansze i modele edukacyjne, zestawy do eksperymentów, szachy/warcaby oraz zestawy pomocy do gabinetów logopedycznych.
Wszystkie szkoły otrzymały dostęp do platformy edukacyjnej wraz z zasobami do wszystkich przedmiotów zgodnych z podstawami programowymi na poziomie szkoły podstawowej –nauczyciela oraz uczniowie i ich rodzice otrzymali hasła dostępowe, aby mogli korzystać z zasobów zarówno na zajęciach w szkole jak i w domu – podkreśla Maria Jaworska, dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty.Szkoła Podstawowa w Lutomi Dolnej otrzymała:
- 2 Tablice multimedialne z projektorami,
- 7 laptopów,
- 1 kserokopiarkę,
- 1 urządzenie wielofunkcyjne,
- 1 zestaw pacynek typu Kukiełki poznajemy emocje,
- pomoc edukacyjną – zestaw kart typu Gra zmysłów,
- 2 gry matematyczne typu bingo. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
- 1 magnetyczną grę liczbową
- 1 matematyczną grę planszowa typy Matematyczny twister
- pieniądze – banknoty i bilion do celów edukacyjnych,
- 3 gry rozwijające logiczne myślenie i spostrzegawczość typu Rummikub,
- 3 gry planszowe rozwijające logiczne myślenie typu Geniusz,
- 3 gry edukacyjne – ekonomiczna typu Monopoly,
- 2 gry matematyczne typu Bingo. (mnożenie i dzielenie w zakresie 100),
- tabliczkę mnożenia,
- model anatomiczny – korpus z głową,
- model komórki roślinnej,
- model komórki zwierzęcej,
- ciało człowieka książka 3D,
- model ziemi,
- szkielet człowieka,
- magnetyczny zestaw Układu Słonecznego,
- zestaw do doświadczeń dotyczących ciała człowieka typu Moje laboratorium medycyna,
- mapę Europy administracyjno-polityczna,
- mapę ścienną fizyczną Świat,
- zestaw pryzmatów do doświadczeń optycznych,
- zestaw magnesów do doświadczeń fizycznych typu Pierwsze kroki z magnesem,
- zestaw magnesów do doświadczeń fizycznych typu Moje laboratorium fizyka,
- zestaw do eksperymentów z przekładnią,
- zestaw do eksperymentów fizycznych typu Eksperymenty obwód prądu,
- 2 zestawy do eksperymentów z chemii typu Klocki konstrukcyjne atomy,
- zestaw do doświadczeń z chemii typu Moje laboratorium chemia,
- zestaw klasowy do eksperymentów i doświadczeń z chemii typu Fun goo,
- 5 kpl warcabów stupolowych.
Szkoła Podstawowa w Mokrzeszowie otrzymała:
- 1 tablicę multimedialna z projektorem i laptopem
- 2 urządzenia wielofunkcyjne,
- 16 tabletów,
- 8 robotów mobilnych – zestawy bazowe konstrukcyjne robotów wraz z oprogramowaniem
- (roboty mają stanowić edukacyjne zestawy do budowania robotów wraz z oprogramowaniem,
- 2 przyrządy do badania przemiany pracy w energię wewnętrzną,
- 2 półkule magdeburskie,
- 1 zestaw tablicowy do nauki podstawowych praw elektrycznych,
- 1 maszynę elektrostatyczna,
- 1 komplet do doświadczeń z próżnią,
- 1 statyw,
- wagę szalkową laboratoryjną,
- 1 zasilacz bateryjny prądu stałego,
- 3 czarno – biały krążki Secchiego,
- 3 profile glebowo – plansza,
- 8 termometrów glebowych,
- 3 linki skalowane z uchwytem,
- 3 tablice dydaktyczne „profile glebowe”,
- 3 termometry do pomiarów temperatury cieczy i ciał stałych,
- program dla dzieci pozwalający poznać zasady programowania i wykorzystujący język programowania Logo,
- 2 komiksowe przygody z programowaniem,
- słownik angielsko-polski z płytą CD,
- 8 gier łamigłówka typu sudoku,
- 8 gier łamigłówka do ćwiczenia logicznego myślenia i pamięci typu Sudoku
- 16 gier edukacyjnych typu krzyżówki matematyczne,
- 4 gry edukacyjne typu domino czasowe – po południu,
- 4 gry edukacyjna typu domino czasowe- przed południem,
- 4 zestawy układanek edukacyjnych do poznawania podstaw technik rachunkowych, utrwalenia pojęcia liczby, dodawania i mnożenia w zakresie 100 typu piramida matematyczna,
- 4 gry edukacyjne typu domino matematyczne mnożenie,
- 4 gry edukacyjna typu kasa edukacyjna,
- 4 gry – układanka matematyczna typu Schubitrix (dodawanie i odejmowanie do 100)
- 6 gier – układanka matematyczna typu Schubitrix (mnożenie i dzielenie do 100)
- 2 gry edukacyjna w zakresie matematyki typu Brainbox
- 2 gry edukacyjne typu Qubix
- 2 gry edukacyjne typu Pentago
- 4 kpl Szachów – warcabów
- 4 gry edukacyjne – domino matematyczne typu Mathable
Szkoła Podstawowa w Pszennie otrzymała:
- 2 tablice multimedialne z projektorami,
- 7 laptopów,
- 1 kserokopiarkę,
- 1 urządzenie wielofunkcyjne,
- 1 tablicę do pisania w kratkę (na pisaki)
- 3 kpl bezprzewodowych głośników do laptopa,
- 10 mikroskopów,
- 2 preparaty mikroskopowe do nauki przyrody,
- 5 globusów fizycznych,
- wielki klasowy zegar magnetyczny z praktycznym dodatkiem,
- grę językową do nauki języka niemieckiego.
Wszystkie trzy szkoły podstawowe otrzymały również wyposażenie do szkolnych gabinetów logopedycznych.Grupą docelową projektu są uczniowie szkół podstawowych zlokalizowanych w gminie Świdnica: w Pszennie, Mokrzeszowie i Lutomi Dolnej. Ogółem w projekcie weźmie udział 409 uczniów oraz 56 nauczycieli. Uczniowie będą mieli możliwość rozwijania swoich zainteresowań i kompetencji kluczowych, niwelowania i wyrównywania braków oraz uzupełniania umiejętności ułatwiających funkcjonowanie na przyszłym rynku pracy.
Szkoły uczestniczące w projekcie zostaną doposażone w sprzęt TIK: laptopy, tablice multimedialne wraz z rzutnikami, tablety oraz pomoce dydaktyczne do zajęć zaplanowanych w projekcie.W ramach projektu zaplanowano również różne typy zajęć dostosowane do potrzeb uczniów:- ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
– ZAJĘCIA WYRÓWNUJĄCE
– ZAJĘCIA ZAPEWNIAJĄCE POZOSTAŁE WSPARCIE
– ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH
– ZAJĘCIA PODNOSZĄCE KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI
Całkowita wartość projektu: 754 201,11 zł
Kwota dofinansowania z EFS: 716 311,11 zł
Okres realizacji: styczeń 2018 – lipiec 201