Przestańmy się spierać po kątach. Spotkajmy się na otwartej debacie poświęconej tej postaci! Zapraszam na nią już dziś wszystkich zwolenników i przeciwników promowania miasta poprzez legendę Czerwonego Barona. Czas usiąść do wspólnego stołu i zastanowić się wspólnie – ile Świdnica jako miasto może zyskać na wykorzystaniu tej postaci w swoich działaniach marketingowych, a ile stracić – pisze na portalu Sylwia Osojca-Kozłowska. – Porozmawiajmy o tym wspólnie i przestańmy udawać, że nie ma probemu. Odkładanie go na kolejne lata i jest bez sensu.
Każdy głos w tej dyskusji jest ważny. Pod warunkiem, że jest merytoryczny i popraty sensownym argumentem. Pospierajmy się na argumenty. Przekonajmy jedni drugich do swoich racji.
W programie debaty zaplanowanej na 1 kwietnia znajdą się są m.in. następujące tematy:
I. Produkt i jego znaczene dla turystyki miejskiej (krótka prelekcja o tym, czym jest produkt turystyczny miasta i w jaki sposób go tworzyć i jak umiejętnie wykorzystywać swój potencjał turystyczny)
II. Świdnica w procesie rozwoju turystycznego (parę słów o tym, czy aby na pewno jesteśmy otwarci na turystów i ile robiliśmy jako miasto na przestrzeni czasu i robimy, aby ruch turystyczny zwiększać)
III. Kim jest Czerwony Baron? (fakty histroryczne o życiu i śmierci Czerwonego Barona) w tym:
– Życiorys Manfreda von Richthofena i narodziny legendy
– Rola Świdnicy w życiu „Czerwonego Barona” – – Wizerunek „Czerwonego Barona” w kulturze światowej (zobaczycie, jak świat bawi się legendą byłego świdniczanina)
– Czerwony Baron – dziedzictwo niechciane czy pożądane? Prezentacja wyników badań naukowych, których głównym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytania: Czy Świdnica jako miasto dojrzała już do tego, by w promocji turystycznej korzystać z postaci i popularności Manfreda von Richthofena? i Czy „Czerwony Baron” może stać się markowym produktem turystycznym Świdnicy?
IV Inne tematy związane z przedmiotem debaty zgłoszone przez chętnych prelegentów.
V. OTWARTA DYSKUSJA
Pomysłodawczyni chcialaby aby w spotkaniu wzięły udział osoby, którym leży na sercu rozwój Świdnicy, a także te, które nie wiedzą tak naprawdę o co chodzi w sporze o Czerwonego Barona i chciałyby dowiedzieć się, kim był i dlaczego tak wiele osób chciałoby, aby Świdnica bawiła się jego legedną oraz dlaczego część osób jest temy przeciwnych. Liczę też na aktywność ludzi z branży. Z wieloma z Was rozmawiam w rozmaitych miejscach – spotkajmy się wreszcie wszyscy w jednym. Wszyscy mamy wspólny cel – dobro Świdnicy i jej rozwój
Roboczy termin spotkania 1 kwietnia 2016. Szczegóły na temat miejsca zostaną podane niebawem.