Uważajcie na fałszywe zaproszenia!

Powiatowy Rzecznik Konsumenta w Wałbrzychu ostrzega przed zaproszeniami na „bezpłatne” badania medyczne.

Do skrzynek mieszkańców Wałbrzych i gmin Powiatu Wałbrzyskiego trafiają ulotki informujące o „bezpłatnym” bezpiecznym i bezinwazyjnym badaniu diagnostycznym.

Jak czytamy w ulotce (patrz ramka obok), skan wykonywany jest pod katem układu krążenia, systemu trawiennego, choroby reumatycznej czy też poziomu witamin, minerałów i metali ciężkich w organizmie.  Dodatkowo też  badanie pulsoksymetrem – saturacja i puls.  Najpierw jednak trzeba się zarejestrować na takie spotkanie.

Na samym dole ulotki, niestety  bardzo drobnym drukiem, zamieszczona jest informacja, że
w trakcie oczekiwania na wynik, ok. 1,5 godz., odbędzie się część wykładowa i handlowa.

Może się okazać, że rzeczywistym celem spotkania jest przede wszystkim sprzedaż drogich produktów i usług, często za zawyżone, wielotysięczne kwoty.

Apelujemy  więc do mieszkańców,  aby nie korzystali  z podobnych zaproszeń, jak też przestrzegły przed tym  swoich bliskich, zwłaszcza osoby starsze.
Stan ich zdrowia może być wykorzystany w akcji sprzedażowej (skutkującej dużymi stratami materialnymi), jak też narażony na uszczerbek ze względu na aktualną sytuacje pandemiczną.

Jak wyjaśnia Pani Anna Juszczyszyn-Sroka – do rzeczników konsumentów w całym kraju oraz  Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów  corocznie wpływają skargi na nieuczciwe praktyki podczas pokazów  handlowych organizowanych w hotelowych restauracjach, salach konferencyjnych, domach kultury. Mimo prowadzonych  licznych akcji edukacyjno-informacyjnych dla konsumentów i podmiotów wynajmujących sale na tego typu pokazy oraz   licznych postępowań w stosunku do nieuczciwych przedsiębiorców, potrzebne są zmiany systemowe, które wyeliminują znaczną część nieprawidłowości i ochronią konsumentów. Stosowne regulacje prawne zostały już  przygotowane. Do czasu ich uchwalenia sami musimy jednak zadbać o swoje bezpieczeństwo. Działalność nieuczciwych przedsiębiorców staje się bowiem coraz bardziej agresywna. Dlatego też przypominam, jak zadbać o swoje interesy.
0001 Rady dla konsumentów.jpg
0002 Rady dla konsumentów.jpg
Wzór oświadczenia oodsou-1.jpg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *