Społeczna odpowiedzialność jest wpisana w DNA takich placówek jak szpitale czy sanatoria. Zakład Opiekuńczo-Leczniczy „Waligóra” z Sokołowska idzie o krok dalej i wprowadza strategię społecznej odpowiedzialności opartą o normę ISO 26000 i serię standardów AA1000.
Społeczna odpowiedzialność jest coraz bardziej pozytywnym trendem nie tylko wśród firm, ale także wśród podmiotów publicznych. Aby podkreślić istotę swojej aktywności Zakład Opiekuńczo-Leczniczy „Waligóra” z Sokołowska opracował i wdraża strategię społecznej odpowiedzialności opartą o normę ISO 26000 oraz serię standardów AA1000. Wspomniana norma jest stosunkowo młoda, bo Międzynarodowa Organizacja ISO opublikowała dokument ISO 26000 Guidance on social responsibility 1 listopada 2010. Na ponad 100 stronach spisane są wytyczne społecznej odpowiedzialności. Pozwalają one budować przewagę konkurencyjną nie tylko przedsiębiorstw, ale każdej organizacji, która dobrowolnie je wdroży. Co więcej eksperci ISO podkreślają, że po wytyczne może sięgnąć każda organizacja. Dlatego też aktywność na tym polu Zakład Opiekuńczo-Leczniczy nie powinien dziwić.
– ISO 26000 jest jedyną normą, której nie można certyfikować, bo bycie społecznie odpowiedzialnym jest dobrowolne. My z kolei, chcąc podkreślić rolę lidera na rynku usług opiekuńczo-leczniczych, wdrażamy dobrowolnie całą strategię społecznej odpowiedzialności i zachęcamy inne zakłady do brania z nas przykładu – mówi Barbara Grzegorczyk – prezes spółki „Sanatoria Dolnośląskie”.
Usystematyzowanie relacji z lokalną społecznością, dedykowane programy dla pracowników, rozwój standardów dotyczących opieki nad pacjentami i doskonalenie procedur obowiązujących w „Waligórze” – to najważniejsze cele, które przed Zakładem Opiekuńczo-Leczniczym stawia Zarząd spółki „Sanatoria Dolnośląskie”.
Oczekiwania społeczne wobec „Waligóry”, jak i całej branży są wysokie, dlatego nasze cele muszą być postawione na określonym – wysokim poziomie – dodaje prezes Grzegorczyk.
Wdrożenie strategii społecznej odpowiedzialności rozpoczęło się w lutym 2017 roku od szkoleń dla pracowników, a całość wdrożenia zostanie upubliczniona w formie raportu podsumowującego rok.