WIEŻA ANNY – koncepcja wstępna,
przewiduje podział obiektu na 4 strefy funkcjonalne:
Strefa A – ta część pełni rolę recepcji, gdzie osoba nadzorująca wystawę sprzedaje bilety. W tej strefie pod okiem przeszkolonej osoby zwiedzający mogą skorzystać z gogli wirtualnej rzeczywistości. Na początku klatki schodowej rozpoczęta zostanie opowieść o mieście za pomocą wydruków umieszczonych wzdłuż jej ścieżki przy ścianach. Na schodach rozpoczynają się tabliczki przeszkolonej z wymienionymi datami i znanymi osobami, które podążały na taras widokowy.
Strefa B – znajduje się tu część poświęcona znanym osobom, które odwiedziły uzdrowisko. Biografie tych osób zostaną umieszczone w kiosku multimedialnym. Dla dzieci przygotowana zostanie gra dotycząca rozlewania wody źródlanej, jako drugi moduł aplikacji. Na wydrukach umieszczone zostaną ciekawostki związane z tymi postaciami wraz z ich portretami, natomiast
w środku strefy na przeszklonej podłodze zostanie ustawiony zabytkowy mebel z gablotą zamocowaną na pulpicie, gdzie umieszczone będą tradycyjne eksponaty. Pozostałe mniejsze eksponaty można umieścić w podwieszanych gablotkach.
Strefa C – poświęcona jest tematyce ciekawych miejsc i budynków oraz związanych z nimi historią, które zostaną ukazane w formie interaktywnej mapy. Oprócz tego, w drugim module aplikacji przedstawiona będzie oś czasu z historią miasta. Wewnątrz wnęki zostanie umieszczona przestrzenna instalacja z płyt szklanych z archiwalnymi pocztówkami lub wydrukiem warstwowym wybranego zdjęcia. W tej strefie znajduje się też instalacja poświęcona wodom uzdrowiskowym. Wnękę otaczają wydruki z ciekawostkami nt miasta.
Strefa D – taras widokowy z umieszczonymi lunetami i opcjonalnie innymi rozwiązaniami.
Fot.UG Szczawno Zdrój