W pierwszej kolejności urzędnicy zajęli się reklamami na budynkach zarządzanych przez miasto. Rozpoczęto porządkowanie nośników reklamowych oraz szyldów w bloku śródrynkowym. Przygotowano listę zasad oraz szczegółowych wytycznych w zakresie rozmieszczenia i formy reklam na obiektach w Rynku wraz z propozycją rozwiązań i wizualizacji. Pokazuje ona m.in. propozycje form reklam w zabytkowej części miasta. Spójny wizerunek mają mieć wszelkie nośniki – od tradycyjnej reklamy, po wysięgniki, potykacze i tablice informacyjne na bloku śródrynkowym, na kamienicach w Rynku dostosowane będą do ich stylistyki. Przykładem dobrej współpracy sektora prywatnego i miasta może być prowadzony przez przedsiębiorcę lokal gastronomiczny w Rynku 38, gdzie wykonano szyld oraz sięgacze zgodnie z przyjętymi zasadami.
Urząd od kilku miesięcy prowadzi intensywną kampanię informacyjną, skierowaną do wszystkich podmiotów gospodarczych na terenie miasta. Uruchomiona została specjalna strona internetowa, na której znajdują się wszelkie informacje odnośnie prowadzonej polityki reklamowej, działań miasta, zasad umieszczania reklam czy aktów prawnych. Od niedawna funkcjonuje także galeria dobrych praktyk, gdzie przedstawiono reklamy, które mogą służyć jako przykład estetycznych i zgodnych z wszelkimi regułami prawa rozwiązań.
http://um.swidnica.pl/pages/mieszkancy/polityka-reklamowa.php
/źródło: UM Świdnica/