W tej chwili wykonawca remontu szacuje, że realny przewidywany termin otwarcia skrzyżowania z ul. Stęczyńskiego to druga połowa sierpnia. – Opóźnienie wynikło z konieczności wykonania dodatkowych robót. Pierwotny projekt zakładał wyłącznie wymianę nawierzchni ścieralnej jezdni na tym odcinku. Po sfrezowaniu nawierzchni okazało się jednak, że warstwa konstrukcyjna jezdni jest miejscami w gorszym stanie niż wynikało to z pomiarów oraz założeń projektowych. W kilku miejscach konieczne było zatem wykonanie dodatkowych prac. Niestety zmiany tego typu wymagają trochę czasu: trzeba przeprowadzić badania stanu warstwy konstrukcyjnej jezdni, sformalizować szybko ewentualne zmiany w projekcie, zrealizować szerszy zakres prac budowlanych. Prosimy kierowców o jeszcze trochę cierpliwości. Niedługo ruch na skrzyżowaniu z ul. Stęczyńskiego powinien powrócić do normy – wyjaśnia Maciej Wołodko, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomnijmy, iż na czas remontu wyznaczono objazdy:
Kierowcy poruszający się ulicą Wrocławską i Łączną w stronę drogi krajowej nr 35 oraz zjeżdżający z tej drogi w stronę miasta ulicą Łączną zmuszeni będą do jazdy po trasie objazdu wyznaczonej ulicami Wodną, Kopernika i Przemysłową.
Kierowcy dotychczas korzystający z ul. Stęczyńskiego (zjazd ze skrzyżowania w stronę Zawiszowa i przejazd nim w stronę drogi krajowej nr 35 lub do miasta) zmuszeni będą poruszać się po wyznaczonej trasie objazdu dla pojazdów:
– do 9 t – ulicami Łukasińskiego, Pobożnego, Odnowiciela
– powyżej 9t – ulicami Esperantystów, Zamenhofa, drogą krajową nr 35 przez Słotwinę, w prawo na „małą obwodnicę”, dalej na rondzie Solidarności przez łącznik autostradowy do skrzyżowania ze zjazdem w stronę Osiedla Zawiszów do ul. Tadeusza Ząbka i ul. Kazimierza Wielkiego. Objazd w przeciwnym kierunku po tej samej trasie objazdu.