Cała inwestycja podzielona była na trzy etapy. W ramach pierwszego nastąpiła przebudowa i rewaloryzacja zabytkowego budynku dworca kolejowego, pl. Grunwaldzkiego i ulicy Dworcowej. Zagospodarowano również teren znajdujący się przy budynku dworca z ogródkiem letnim, budową ogrodzenia, parkingiem oraz przebudową nawierzchni ul. Dworcowej, skrzyżowań z ul. Spacerową i ul. Małą, chodników oraz sieci infrastruktury technicznej z oświetleniem terenu. Etap II objął przebudowę istniejącego dwupiętrowego budynku usługowo-biurowego na potrzeby nowego budynku dworca autobusowego przy ul. Kolejowej. Rozebrano istniejący tam parterowy budynek magazynowy oraz nieczynne tory kolejowe nr 6, 8 i 10. Wykonano perony dla autobusów wraz z placem manewrowym oraz miejscami postojowymi dla taksówek. Zadbano o przebudowę nawierzchni ul. Kolejowej, przebudowę dróg, chodników i sieci infrastruktury technicznej z oświetleniem terenu i budowa ogrodzenia. Ostatni, trzeci etap to remont i rozbudowa przejścia pod torami kolejowymi stacji Świdnica Miasto. Powstały też widny.
Łączny koszt zadania wyniósł 25 mln zł. 13,8 mln Świdnica pozyskała w ramach unijnego wsparcia (projekt dofinansowany w ramach Priorytetu nr 3 „Rozwój Infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport)” Działanie 3.3. „Transport miejski i podmiejski” Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013).
W związku z otwarciem Centrum Przesiadkowego, od wtorku, 1 września odprawa podróżnych przeniesiona zostanie na dworzec autobusowy przy ul. Kolejowej w Świdnicy. Co za tym idzie tymczasowe przystanki komunikacyjne na ul. Spacerowej ulegną likwidacji. Szczegóły co do godzin i stanowisk odpraw w poszczególnych dniach tygodnia oraz „Regulamin korzystania z dworca autobusowego w Świdnicy” są udostępnione na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Świdnicy http://um.swidnica.pl/pages/biznes/przydatne-informacje/komunikacja.php w zakładce przewoźnicy DA.