Uszkodzenie mechaniczne to jedna z najczęstszych przypadłości, jakie mogą się zdarzyć naszemu smartfonowi. Współczesne urządzenia są niezwykle kruche i podatne na tego typu zdarzenia. Jak się chronić?
Pęknięty ekran, obita obudowa bądź odpadająca tylna klapka? Każdy z nas boryka się z większymi bądź mniejszymi problemami ze smartfonem. Bardzo często zdarza się, że urządzenie ulega uszkodzeniu bez naszej winy – wypadki losowe, potknięcia itp. mogą sprawić, że dotychczas dobrze funkcjonująca konstrukcja staje się bezużyteczna. Ubezpieczenie smartfona nie jest wcale takie trudne!
Zabezpieczenie w razie uszkodzenia – gdzie szukać?
Współcześnie produkowane telefony komórkowe należą do urządzeń podwyższonego ryzyka, to znaczy takich, które bardzo łatwo uszkodzić bądź zniszczyć. Niestety producenci gremialnie przyczyniają się do takiego stanu rzeczy, wykonując coraz mniej wytrzymałe słuchawki. Jest to pokłosie panujących trendów, zmuszających projektantów do stosowania szkła oraz tworzywa sztucznego w samym procesie produkcji. Najmniej wytrzymałym elementem jest ekran – wystarczy upadek z niewielkiej wysokości, aby na jego powierzchni pojawiła się charakterystyczna “pajęczynka”. O emocje wtedy nietrudno. W celu złagodzenia naszego złego samopoczucia, firmy ubezpieczeniowe postanowiły przygotować specjalne oferty dla posiadaczy smartfonów, które zabezpieczają urządzenie w razie awarii oraz uszkodzenia. Jednak najlepszym wyborem będzie uzyskanie polisy bezpośrednio u naszego operatora – każdy z Wielkiej Czwórki (Play, Plus, T-Mobile, Orange) dysponuje odpowiednim pakietem gwarancyjnym. Jego wysokość zależy od ceny naszego urządzenia oraz ilości wariantów zabezpieczenia. Najdroższe będzie ubezpieczenie w razie uszkodzenia i kradzieży telefonu o wartości ponad 1500 złotych. Sprawdźmy, jak każdy z operatorów podchodzi do kwestii bezpieczeństwa.
Ubezpieczenie u operatora – nie takie trudne
Na pierwszy ogień pójdzie najmłodsza firma na rynku – Play. Oferuje on trzy niezależne pakiety, różniące się w zależności od wartości naszego smartfona. Najmniej zapłacą posiadacze słuchawek do 900 złotych – 9,99 złotego miesięcznie. Średnia półka cenowa, w zakresie od 900 do 1500 złotych, będzie nas kosztować 17,99 złotego, natomiast właściciele najdroższych konstrukcji, których koszt przekracza 1500 złotych, zapłacą 24,99 złotego miesięcznie. Warto wspomnieć o wkładzie własnym, wynoszącym od 49 do 149 złotych.
Orange posiada w swojej ofercie również trzy pakiety: Nowy Bezpieczny Telefon Standard, Nowy Bezpieczny Telefon Komfort oraz Nowy Bezpieczny Telefon Premium. W zależności od poziomu ochrony, pomarańczowy operator ustalił ich cenę od 7,99 do 18,99 złotego miesięcznie. Ważnym uzupełnieniem jest gwarancja w razie kradzieży. Wkład własny wynosi 49 złotych dla każdej formy ochrony.
Plus postanowił ubezpieczać telefony w zależności od jego wartości (podobne rozwiązanie zastosował Play). Najbardziej opłacalnym wyborem jest usługa “VIP Service + Uszkodzenie”. Najtańszy pakiet oferuje ubezpieczenie telefonu o wartości maksymalnie 599,99 złotego – jego koszt wynosi 8,99 złotego miesięcznie. Jeśli posiadacie drogiego smartfona, o cenie przekraczającej 1000 złotych, wtedy wasz rachunek zostanie powiększony o 18,99 złotego.
T-Mobile postanowił inaczej podejść do ubezpieczenia telefonu i uzależnił wysokość składki od wybranego abonamentu. Najtańszy z nich znajduje się w ofercie MIX25 i wymaga powiększenia comiesięcznego zobowiązania o 5 złotych, natomiast abonenci najdroższego Jump XXL będą zmuszeni płacić aż 24,99 złotego więcej. Opłacalne? Naszym zdaniem niebardzo.
Współczesne smartfony należą do bardzo drogich konstrukcji. Ich koszt może być porównywalny z zakupem dobrej klasy komputera typu laptop. W internecie znajdziecie wiele serwisów zajmujących się porównywaniem różnych słuchawek (np. https://komorkomat.pl/telefony/). Warto wybierać świadomie i nie przepłacać. Czy ubezpieczyć nasze urządzenie? Jeśli decydujecie się na zakup drogiego smartfona, wtedy odpowiedź jest tylko jedna – jak najbardziej tak!